Ce s-a discutat la ședința Consiliului Local din data de 28 februarie 2023?

Am făcut un obicei în a merge la ședințele Consiliului Local și consider că un bun cetățean ar trebui să vină cel puțin o dată pe an la o astfel de ședință. Din experiența mea, vă garantez că nu o să vă pară rău pentru timpul pe care îl petreceți acolo.

Înainte de ședință am reușit să vorbesc cu dl. Viceprimar Avram Cristian, care m-a lămurit de ce lucrările la rețeaua de apă potabilă și canalizare de pe str. Viselor bat pasul pe loc. Pe scurt, în cele 2 zile în care muncitorii au săpat au constatat că pânza freatică este la o adâncime de aproximativ 2 metri. Acest lucru nu era prevăzut în proiectul inițial așa că lucrările au fost stopate urmând a fi continuate după modificarea proiectului. Vă reamintesc că termenul de finalizare pentru aceste lucrări este luna decembrie 2024.

Tot de la dl. Viceprimar am aflat că firma care execută lucrările de extindere ale rețelelor de apă și canalizare de pe str. Unității (DJ 200B) ar fi fost amendată cu 5 000 lei pentru faptul că a murdărit asfaltul cu noroi.

Cei care sunt îngrijorați de cei doi stâlpi din Balotești care s-au înclinat precum Turnul din Pisa, pot sta liniștiți, din spusele dlui Viceprimar, sunt șanse mici să cadă, totuși s-au făcut adrese către instituțiile abilitate să constate și să remedieze situația.

În timpul ședinței, am avut ocazia, și pentru acest lucru îi mulțumesc dlui Președinte de Ședință Răzvan Costache că mi-a dat cuvântul, de a expune problema locurilor limitate din cele două AfterScool-uri din Balotești. Pe Consilierii Locali care au vociferat că am luat cuvântul îi rog să pună mâna pe Codul Administrativ (OUG 57/2019) și să citească măcar art. 138. Trebuie să îi mulțumesc și domnului Florin Sabău, că mi-a atras atentia asupra acestui drept, de a putea adresa întrebări în cadrul ședințelor, în calitate de cetățean și persoană interesată de proiectul în cauză.

Conform ultimului recensământ, în comuna noastră sunt aproximativ 12 000 de locuitori. Se impune astfel construirea unui nou AfterSchool pentru a permite asimilarea elevilor care la momentul de față nu au prins loc. Dl. Primar a răspuns că face demersuri în acest sens, însă trebuie să obțină aprobare de la Prefectul Județului Ilfov. Pe scurt, din ce am înțeles, mari speranțe ca în viitorul apropiat să avem un nou AfterSchool nu prea sunt, însă e posibil că lanul viitor, probabil (n.r.) în prag de alegeri, să apară o oportunitate. Îndemn toți părinții care doresc să prindă un loc la AfterSchool să facă o cere scrisă în acest sens catre Primărie. Tot anul viitor, a mai menționat dl. Primar Cristian Pretorian, sunt șanse ca la Scoala nr. 2 să se realize 6 săli de clasă noi la care să aibă acces clasa pregătitoare și clasa I.

Un alt proiect despre care vreau să amintesc este prelungirea mandatelor de președinte și membru în consiliul de administrație la ADPP Balotești. Dl. Faida Cristian, tânăr pensionar, continuă munca la ADPP cu un mandat de două până la șase luni. Ceilalți membri sunt dl. Vasile Iulian-Alexandru și prof. univ. dr. Ciongaru Emilian.

L-am întrebat personal pe dl. Faida dacă mai rămâne la ADPP după acestă perioadă. Dumnealui mi-a răspuns politicos și sincer că nu ar fi vrut să se întoarcă la ADPP, însă a fost nevoit și că încă nu este hotărât ce o să facă după expirarea mandatului.

Mai multe detalii despre proiectele discutate găsiți aici: https://emol.ro/balotesti-if/registru-phcl/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *